Moda jest rzeczą wyjątkowo niestałą. W chwili obecnej zaobserwować można znaczny „zacofanie” dotyczące obowiązujących trendów. Jest to bardzo ciekawe zjawisko i na pewno nieodosobnione i nie jedyne na przestrzeni wielu kolejnych lat. Powrót lat 90-tych do mody wykreował pewne konkretne potrzeby, z którymi ludzie starają się sobie poradzić. Ludzie poszukują licznych wzorców, które mogą im służyć jako wskazówka dla wykreowania indywidualnego i jednocześnie zgodnego z trendami własnego stylu. Szczególnym wyrazem powrotu pewnych klasyków stylu okazują się adidasy.
Uczyć się z historii 20
Takie produkty jak adidas Stellasport to w zasadzie bardzo dobre nawiązanie do przeszłości i do trendów obecnych przed dziesiątkami lat. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że nie są to te same trendy, a jedynie skuteczna adaptacja pewnych elementów do dzisiejszej rzeczywistości i stylistyki wypracowanej w ostatnich latach. Wyraźnie widać także wzrost zainteresowania modą. Coraz młodsze dzieci są ubrane naprawdę bardzo dobrze i zgodnie z aktualnymi trendami. Jest to z jednej strony wyraz bogacenia się społeczeństwa, a z drugiej silny znak na to, jak bardzo zglobalizowanym społeczeństwem jest grupa osób żyjąca na terenie Polski. Istotny staje się także wymiar psychologiczny mody oraz wpływ jaki wywiera moda na psychikę poszczególne osoby.
Socjologia mody – czy to wszystko?
Warto dostrzec pewne nawiązania socjologiczne w dziedzinie mody i warto odnieść zmiany w stylu do tego, co się dzieje we współczesnych społeczeństwach. Moda przyjmuje następne role. Nie staje się tylko prowokacją ale i okazuje się konkretnym zabiegiem estetycznym, który ma na celu ukazanie zamożności, zaradności, czy też po prostu „bycia na bieżąco”. Na pewno warto obserwować modę i czerpać z niej to, co się konkretnie lubi i ceni w danym stylu. Zatracanie się w tym co modne i pomijanie własnego gustu niestety prowadzić może do zatracenia indywidualności, co oczywiście nie jest korzystnym zjawiskiem dla jednostki oraz całej zbiorowości czyli społeczeństwa.