Moda

Jak składać reklamacje na produkty kupione w e-sklepach?

Coraz chętniej dokonujemy zakupów w sklepach internetowych. Jako klienci tych sklepów mamy wiele praw. Kupując w e-sklepach mamy między innymi prawo do reklamacji, jeśli okaże się, że zakupiony towar był wadliwy.

Obowiązki sprzedawcy

Sprzedawcy w e-sklepach mają obowiązek poinformować klientów o cenie. Informacja musi być pełna czyli sprzedawca musi podać, jaka jest cena netto, ile wynosi podatek VAT, i jaka jest cena po doliczeniu podatku. Obowiązkiem sprzedawcy jest podanie także informacji o wszystkich dodatkowych kosztach oraz o zasadach zwrotu towarów.

Prawo do reklamacji

Z prawa do reklamacji wadliwego towaru możemy skorzystać w ciągu dwóch lat od daty zakupu. Z domniemania istnienia wady w chwili zakupu możemy skorzystać w ciągu roku od dnia, w którym stwierdziliśmy istnienie wady. W tym czasie mamy prawo zwrócić towar bez konieczności udowadniania, że wada nie powstała z naszego zaniedbania lub winy. Przy składaniu reklamacji konieczny jest dowód zakupu. Może to być faktura lub paragon. Dowodem zakupu może być także wyciąg z konta lub potwierdzenie płatności kartą. Oczywiście może zdarzyć, że sprzedawca nie zechce uwzględnić reklamacji. W takiej sytuacji możemy zwrócić się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów. O pomoc możemy zwrócić się także, gdy reklamacji nie zechce uznać sprzedawca sklepu za granicą. Wtedy o pomoc możemy poprosić Europejskie Centrum Konsumentów. Zajmuje się ono sprawami konsumentów z całej Unii Europejskiej. Organizacje konsumenckie nie pomogą nam w razie zakupów dokonanych u osób prywatnych.

Prawo do odstąpienia od umowy

Zgodnie z prawem w przypadku zakupów w e-sklepach zarejestrowanych w Polsce oraz na terenie innych krajów UE mamy prawo na odstąpienie od umowy. W polskich, niemieckich, czeskich i duńskich sklepach towar możemy odesłać w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Obowiązkiem sprzedawcy jest zwrócenie zapłaconej kwoty także w ciągu dwóch tygodni. Nie musimy przy tym podawać przyczyny zwrotu ani ponosić opłat typu odstępne.

Przeczytaj również:

Beauty Expert

Kosmetykami jak i makijażem zajmuję się od kilku lat.. Pracowałam dla wielu klientów oraz na planach kilku polskich seriali, gdzie miałam do czynienia z przeróżnymi ludźmi. W wolnych chwilach lubię przelewać swoje przemyślenia na stronie bądź forach internetowych :-)

Sprawdź też

Dodaj komentarz