Moda

Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych

Zakupów w e-sklepach dokonuje w naszym kraju coraz więcej osób. Pojawia się więc pytanie, jak wyglądają kwestie związane ze zwrotem towaru. Wiele osób pyta również o to, czy na wadliwe produkty zakupione w sklepie internetowym można składać reklamację. Zobaczmy.

Odstąpienie od umowy

Zgodnie z prawem unijnym, każdy konsument, który kupuje na odległość  – czyli również za pośrednictwem Internetu – w jednym z krajów Unii Europejskiej, Islandii lub Norwegii ma przynajmniej 7 dni na odstąpienie od umowy. W Polsce jest to 14 dni. Pamiętajmy, że w przypadku usługi termin ten liczy się od zawarcia umowy (czyli od chwili, w której klikniemy „zamawiam” lub „kupuję”). W odniesieniu do rzeczy termin ten liczy się od dnia, w którym zostanie dostarczony. Jeżeli chcemy zwrócić zakupione produkty, to w ciągu tych 14 dni musimy wysłać sprzedawcy (listem poleconym za potwierdzeniem odbioru lub e-mailem) oświadczenie, że rezygnujemy z zakupu. Oświadczenia nie musimy uzasadniać. Nie musimy również ponosić kosztów typu odstępne. Musimy jedynie ponieść koszty przesyłki zwrotnej do sprzedawcy. Wpłacone pieniądze sprzedawca powinien nam zwrócić w ciągu 14 dni.

Wyjątki

Są rzeczy zakupione w Internecie, których nie możemy oddać nie ponosząc przy tym żadnych konsekwencji. Należą do nich kupione w sieci bilety do teatru, na koncert, samolot. Pewne konsekwencje poniesiemy także rezygnując z rezerwacji miejsca w hotelu. W tych przypadkach sprzedawca ma prawo zażądać od nas odstępnego. Prawo zwrotu nie dotyczy także programów komputerowych, płyt z muzyką i filmami. Dobrze musimy przemyśleć także zakupy na aukcjach, gdzie jest możliwość licytacji ceny – gdy z niej skorzystamy nie będziemy mogli zwrócić zakupionej rzeczy. Prawo do zwrotu nie przysługuje nam nawet w sytuacji, gdy sprzedawcą był przedsiębiorca. Na prawo do zwrotu nie możemy tez powoływać się kupując na aukcji od osób prywatnych.

Pamiętajmy, że na towary zakupione w e-sklepach przysługuje nam gwarancja tak samo jak na te kupione w tradycyjnym sklepie – oczywiście tylko pod warunkiem, że producent udziela gwarancji.

Przeczytaj również:

Beauty Expert

Kosmetykami jak i makijażem zajmuję się od kilku lat.. Pracowałam dla wielu klientów oraz na planach kilku polskich seriali, gdzie miałam do czynienia z przeróżnymi ludźmi. W wolnych chwilach lubię przelewać swoje przemyślenia na stronie bądź forach internetowych :-)

Sprawdź też

Dodaj komentarz