Jeśli chcemy, aby sklep internetowy przynosił nam oczekiwane zyski, musimy przede wszystkim zadbać o to, aby nie odstraszał on Internautów. Konkurencja jest bowiem obecnie tak duża, że nawet jeden źle dopasowany element może skutkować tym, że klient poszuka innego sklepu. Podpowiadamy w związku z tym, jakie elementy powinna zawierać strona sklepu internetowego i czego nigdy nie może zabraknąć.
Nagłówek
Każdy sklep internetowy powinien mieć swój nagłówek. Musi on być stosunkowo prosty i przede wszystkim przejrzysty. Tymczasem wielu właścicieli sklepów stawia na nagłówki bardzo przeładowane, które wręcz porażają ilością elementów. Dobry nagłówek powinien obejmować logotyp, kategorie główne, wyszukiwarkę, koszyk (w formie pokazującej ile znajduje się w nich produktów i na jaką kwotę), wezwanie do działania. To wszystko. Jeśli dajemy klientom możliwość rejestracji i logowania, ten dodatkowy element trzeba wprowadzić do nagłówka.
Banner
To kolejny element, na który naprawdę warto postawić. Dobry banner ma przyjemną dla oka formę graficzną. Tekst, który na nim się znajduje musi być naprawdę dobrze widoczny. UWAGA: jeśli samodzielnie nie jesteś w stanie zaprojektować banneru, który będzie według Ciebie naprawdę dobry, nie ryzykuj. Zdecydowanie lepiej zlecić to fachowcom.
Dane kontaktowe
Muszą znaleźć się w każdym sklepie. W dużym stopniu to one mówią o wiarygodności sklepu. Jeśli klient nie znajdzie danych takich, jak siedziba firmy, numer telefonu, dane właściciela, może dojść do wniosku, że ma do czynienia z oszustami. Dlatego najprawdopodobniej zrezygnuje z robienia zakupów. Warto umieścić dane kontaktowe w miejscu, w którym bez trudu zostaną zauważone.
Regulamin
Jest z nim podobnie, jak z danymi kontaktowymi. Sklep internetowy regulamin musi mieć – nie ulega to wątpliwości. Trzeba umieścić go w miejscu, w którym potencjalny klient znajdzie go bez problemu. W regulaminie należy określić zasady robienia zakupów, czas realizacji, a także informacje dotyczące zwrotów i reklamacji.